A 15 legfontosabb sorozat 2020-ban

Megvizsgáltam, hogy tapasztalataim alapján milyen sorozatok érnének meg egy próbát számodra is. Mindegyiknél elmondom, hogy miért ajánlanám Neked!
15 jó széria érkezik.

2020sorozatai.png

Ez az év -sajnos- különösen sok lehetőséget tartogatott sorozatnézésre, vagy egy-egy új tartalomban történő elmélyedésre. Nekem ez az év a tudatos tartalomfogyasztás alapjainak lefektetéséről szólt, de még így is kb.30+ évadot sikerült megnézni ilyen-olyan szériákból. Ez mondjuk nem siker, csak lehetőség, amellyel éltem.

Ennek nagy része a Netflixen és az HBO GO-n történt, de még előfordult olykor az is, hogy kénytelen-kelletlen kikölcsönöztem egy-egy fordulót. Érdekes azonban, hogy már szabályosan rosszul érzem magam ilyenkor. Nem tudom Te hogy vagy vele, de a fehérebb út, most már sokkal kellemesebb számomra. :)
Na, de nézzük, hogy az év terméséből mi az, amit szívesen ajánlanék Neked is:

(Biztos feltűnik majd, hogy lesz egy-két tétel, ami nem feltétlenül 2020-as friss termés, de ebben az évben sikerült "pótolnom". Nézd el ezt nekem kérlek! Ja, és az első ötöt még sorrendbe is tudtam állítani, de később ezzel már nem próbálkoztam)

1. Ted Lasso (Apple TV)

Számomra az év sorozata lett a Ted Lasso. Akkora szív volt benne, hogy minden egyes mosoly, minden egyes könnycsepp egy-egy dobbanásnak felelt meg.
Hiába komédiának szánják, de semmi vicceset nem tudok idehozni neked. Nem vicces a sorozat. És ez nem kritika. Nem ez a lényeg ebben. Egész egyszerűen öröm - de várj inkább úgy írom - boldogság nézni.

Én már csak a hype vonatra ültem fel, de onnan le sem szerettem volna szállni az első öt perc után.
Neked is ajánlom ezt a fajta zötykölődést!

2. Love (Netflix)

Már korábban szemeztem a Love első évadával. Emlékszem, hogy már a megjelenése környékén hívogatott a trailere, de aztán nem vettem rá magam. Kellett volna.
Érdekes, hogy teljesen másra számítottam, és aztán a felismerés után, hogy ez nem az, ami könnyebb lett csak belesüppednem az ismeretlen, de mégis ismerős élményekbe (az élmény itt nem ebben az agyon puffogtatott minőségében értendő.)

A Love ismerős volt, mert annyira hétköznapi a sztorija, olyan ember(séges) illatúak a párbeszédei, így a feel-good csoporton belül egy simán újranézős darabra leltem.

3. La casa de Papel (Netflix)

A Money Heist aka. A Nagy Pénzrablás néven ismert sorozat első évadát még a hazai Netflix indulásának környékén csíptem el. Megbabonázott a hangulata.
Aztán én magam sem értem miért, de kimaradt a szórásból a második, a harmadik, majd a negyedik etap. Pedig...

Ez az a sorozat, amit nagyon nem kell leírnom, hogy miért szerettem.
Március végétől csak azért tellett 2 hétbe kipörgetni a rám váró három évadot, mert tudatosan visszafogtam magam, hogy ne faljam a részeket gyors egymás utánba.
Nehéz volt. :)

4. The Boys s02 (Amazon Prime)

Nagyon vártam a folytatását a The Boys-nak. Ettől talán csak a lista egy későbbi szereplőjét vártam jobban. Majd mindjárt erről is.

A The Boys leplezetlen nyersesége, valamint az a virgoncsága, amellyel szaladgál a képregényes toposzok között és aztán még jól is megtapossa azokat nagyon feldob. És azért merem ajánlani Neked, mert pont annyira súlyos kérdéseket taglal, hogy azt még a látványossága mellett is jó lehessen fogyasztani.

5. LastWeekTonight with John Oliver (HBO)

Nekem ez az év John Oliverrel nevetve telt.
Igaz, hogy pont a 2020-as epizódokig nem jutottam el, de mégis ennyi év elteltével is elkezdve a "szériát" volt benne valami izgalom.
Például a Trump győzelméig vezető kampányt lekövetni ezzel a műsorral teljesen más színezetet adott. 

Ha szereted az okos humor vegyítését a gyermeki csínytevés szintű hülyeségekeig, akkor ez a te műsorod.

Tiger King (Netflix)

Ahogy szerintem a világ nagy része én is megbabonázva figyeltem a tigriseket és a velük élettársi kapcsolatban élőn "tartók" napjait. 
A Tiger King azért élvezhető még innen a messzi és távoli Magyarországról is, mert miközben érzed és tudod, hogy ez az USA és annak a rögvalósága, simán el tudod képzelni, hogy itthon is purroghatna egy nagymacska egy mérhetetlenül gazdag ember magánállatkertjében (értsd ez alatt a saját udvarát.)

My Next Guest Needs No Introduction with David Letterman (Netflix)

David Letterman eleganciája, lazasága és vérprofizmusa elviszi a hátán az olykor túl amerikai műsort. Bevallom vannak részek/beszélgetések, amelyeket átugrottam, mert egész egyszerűen nem tudtam jól megbírkózni velük (pl.: Kanye West) de még így is bőven felemelő élmény volt nézni két embert, ahogy egy színapdon ülnek és beszélgetnek.

I Am Not Okay With This (Netflix)

Ahogy jött, úgy is tűnt el ez a széria. Pedig annyi spiritusz volt benne.
Sajnos a koronavírus-járvány egyik áldozatának számít ugyanis az I Am Not Okay With This szuperővel és dexteri távolságtartással megáldott főszereplő lánya. Már soha nem derül ki, hogy az első évad vaskos cliffhangerét hová szerették volna továbbírni.  

Ha még nem volt meg az I Am Not Okay With This akkor azért ajánlom neked, mert miközben ad egy kellemes Euphoria érzést vegyül bele egy kitudjamileszebből szuperhősös lehetőség is.

Ezeket a sorozatokat és szériákat elkezdtem, de még nem fejeztem be:

  • Medical Police
  • Street Food Asia: Season 1
  • Never have I ever
  • Hollywood
  • The Politician s02
  • Mandolarian s01-s02
  • The Queen's Gambit
  • Peaky Blinders

EGY SZÉRIÁT AZONBAN BEFEJEZTEM...
A saját podcastem zenei válogatását, amelyet örömmel ajánlok Neked, ha szereted a zenét.

 

Alice in Borderland (Netflix)

Az év végére futott be a japán anime klasszikus élőszereplős verziója és egy nagyon kellemes meglepetést okozott nekem - és ahogy olvastam másoknak is.
Az Alice in Borderland izgulós sorozat. Meglepően nagy csavarokkal, de kiszámítható japán temperamentummal. Még anime jegyeket is hordoz magán - jóhogy - pedig aztán bármi lehetett volna ebből a kicsit Hunger Games ízű csodavilágból.

Reality Z (Netflix)

Nagyon szeretem a zombis sorozatokat. Persze a filmeket is. 
Ez egy régi berögződés nálam, amely valamikor a 2004-es Zack Snyder féle Holtak Hajnalánál kezdődött. Aztán az éven utoljára a Reality Z-ben állt meg.

Az angol Dead Set brazil remake-je bőven tartogatott megvalósításában és történetében is annyi újdonságot, hogy azt mondjam még akkor is érdemes "befizetned" rá, ha már láttál minden zombis sorozatot és a brit eredetit is.

The Last Dance (Netflix)

Ha hype-ról volt szó, akkor ebben az évben a Tiger Kinget csak a Last Dance tudta lekörözni. 
Még úgyis izgalmas sportdokuról van szó, hogy végig tudod mi lesz a vége...minden meccsnek.
Viszont egy hihetetlen nagy inspirációs löket.

Mindhunter (Netflix)

Öreg hiba.
Én ezt csak ebben az évben pótoltam. Aztán mire megtörtént, addigra az alkotó már be is jelentette, hogy annyira elfoglalt a más kreatív munkáival, hogy erre már nem szánna időt.
Kár.

A Mindhunter tulajdonképpen vaskos beszélgetések laza szövése hol egy autóban, hol egy börtön étkezőjében, hol egy FBI-ügynök háztartásában.
És ennyi elég is neki, hogy a hideg és az ideg kiverjen tőle.

Song Exploder (Netflix)

A mostanra az egyik kedvenc podcastemmé váló Song Exploder 2020-ban kapott "tv"-műsort. Az évadonként négy dalt feldolgozó show lebilincselő.
A dalaikat boncolják és elemezik az eredeti alkotókkal, miközben mindent megtudunk annak hátteréről, sőt hogy hogyan is készül egy ikonikus friss-, vagy örökzöld zene.

Kingdom s02 (Netflix)

Mivel 2019-ben már igazi kellemes perceket okozott az első évad, ezért nagyon vártam a Kingdom 2020-as második fordulóját.
Még csak pénzt sem kell arra raknod, hogy vajon zombis sorozatról van-e szó? Persze! De a Kingdomba ezen a toposzon kívül bőven fér a dél-korei kultúra sok más stílusából is.
Annyira stílusos cucc, hogy már csak azért is ajánlom, hogy felvonhasd a szemöldököd...csak egy rész erejéig is.

Sex Education s02 (Netflix)

Ugyanúgy 2019 év elején lepett meg mindenkit a kellemesen brit Sex Education, hogy aztán 2020-ban visszatérjen. Az újdonság ereje ugyan már nem ütött akkorát, de még így is lazán befér számomra a leghatásosabbak közé a tinik szöszmötölései. 

+1 James Bond életmű (HBO)

Az HBO GO nagy húzása volt, hogy feltette a James Bond összest. Nem mondom, hogy olykor nem volt mulatságos, vagy sziszifuszi átrágni magam a 24 filmen - a két kilógó darabot nem néztem meg - de mindenesetre egy hiányosság volt a részemről, amit pótolni kellett.

Sorozatként is felfoghatod, ha akarod, de az biztos, hogy egy olyan széria, amely figyelemért kiált. Tőlem megkapta. :)

Neked milyen listád volt?
Gyere és írd meg az S01E01 - Sorozatot nézek csoportba és oszd meg Velünk! 

elolvastad.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://s01e01.blog.hu/api/trackback/id/tr7016356158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

S01E01

Mikos Ákos vagyok, műsorvezető. Ez a blog arról, hogy milyen csodás dolog sorozatot nézni, követni, megélni. Kövesd hozzá a podcastemet is, amelynek címe: Mikos Ákos öröm-műsora.

süti beállítások módosítása